16 august, 2021 Erhverv

Hotel Petit bliver en del af Best Western

Det hyggelige Hotel Petit, som ligger i hjertet af Skagen, indgår nyt partnerskab med hotelkæden Best Western. Det sker under Best Westerns nye varemærke “Sure Hotel Collection”. Hotel Petit kommer nu under vingerne af Best Western, som er en af verdens største hotelkæder
med 165 hoteller alene i Skandinavien og flere end 4000 i hele verden. Best Western tilbyder en række muligheder for at markedsføre hotellet på det internationale marked.

Best Western er ejet af sine medlemmer, som hjælper med at højne kvaliteten og de fungerer som sparringspartner således at hotellet fortsat udvikler sig konstruktivt, fortæller Signe Larsen, der ejer Hotel Petit sammen med Flavio Serra. Hotelkæden er på ingen måde ny for de to ejere, der har en fortid som direktører for henholdsvis Best Western i Italien og Danmark. Sammen ser de begge frem til at indgå i det nye samarbejde.

Det er motiverende med en organisation i ryggen som har ny viden og forstår at ramme Hotel Petits værdier. Dette højner vores brand og hjælper med at se virksomheden både ude- og indefra. Der vil være sparring og øget fokus på at tilpasse hotellet til gæsternes ønsker og behov,
forklarer Signe Larsen.

Den ordning, som Hotel Petit kommer ind under, er et såkaldt “soft brand”, hvor Hotel Petit beholder sin egen identitet, udtryk og hjemmeside, men samtidig får adgang til Best Westerns mange fordele. Her vil man bl.a. få adgang til Best Westerns enorme markedsføringsapparat og loyalitetsprogram. Best Western Rewards er et globalt loyalitetsprogram som har 700.000 medlemmer alene i Skandinavien (32 millioner i verden).

Som medlem optjener man point, når man bor hos os og de øvrige medlemmer af Best Western, fortæller Signe Larsen. Det vil sige at gæsterne får rabatter og privilegier under opholdet. Vi gør hver gæst til æresgæst og tildeler dem fordele, når de er medlem af Best
Western Rewards.

Hos turistforeningen Toppen af Danmark vækker nyheden om Hotel Petits nye partnerskab jubel.

Der er et enormt potentiale i det internationale marked som Best Western har adgang til. Skagen kommer dermed yderligere på landkortet fordi vi bevæger os ud over vores traditionelle nærmarkeder. Jeg ser store fordele som destination som følge af den internationale omtale, og ønsker Best Western hjertelig velkommen til Skagen.

direktør for Turistforeningen for Toppen af Danmark René Zeeberg