• Forside
  • Erhverv
  • Nyt website med bookingportal skal sælge Nordjylland
25 november, 2021 Erhverv

Nyt website med bookingportal skal sælge Nordjylland

Toppen af Danmark lancerer et nyt website med knivskarp fokus på bookinger der skal sælge hele Nordjylland.

Turismeorganisationen Toppen af Danmark (tidligere Turisthus Nord), der hidtil har dækket områderne Skagen, Frederikshavn og Sæby, giver nu mulighed for at virksomheder i øvrige dele af Nordjylland kan være med under et nyt website, der går i luften 1. december. Toppen af Danmark inviterer i den anledning alle oplevelses- og overnatningsvirksomheder i regionen til at være med.

”Toppen af Danmark har et ønske om at skabe bedre overblik over de mange gode ting som sker udenfor sommermånederne, og set i lyset af Coronakrisen er det vigtigere nu end nogensinde før, at vi hjælper vores erhverv med at skaffe kunder i butikken – hele året rundt. Derfor går vi nu forrest med lanceringen af en ny kommerciel bookingportal for hele regionen, der skal fuldende det digitale økosystem og trække flere gæster til området. Hovedformålet for os er at skabe salg til vores partnere og sikre flere gæster udenfor sommermånederne”.

René Zeeberg, direktør for Toppen af Danmark

Det nye website bliver lanceret på den velbesøgte webadresse www.toppenafdanmark.dk. Her kan gæsterne finde inspiration til den gode oplevelse i området, og det nye er, at de samtidig kan booke direkte hos oplevelses- og overnatningsvirksomhederne.

Hvor de internationale bookingportaler ofte har fokus på at booke overnatninger, giver den nye portal nye fleksible muligheder for at booke en totaloplevelse i området, hvor både overnatning, udflugter, restaurant og museumsbesøg kan bookes samtidigt.

”Vi ønsker at lave nordjyske pakkerejser. Det skal ses som et tilbud til turisterhvervet, at Nordjylland nu får sin egen regionale bookingportal, hvor vi kan lave pakker til vores gæster, og dermed sælge toppen af Danmark hele året. De besøgende skal med andre ord præsenteres for konkrete oplevelser og overnatningsmuligheder, som de kan booke direkte på websitet og kombinere i pakker, som afspejler gæsternes interesser”.

René Zeeberg

Med over 1.4 millioner besøgende årligt på websitet www.toppenafdanmark.dk og med mere end 100.000 følgere på Toppen af Danmarks sociale medieplatforme, bl.a. VisitSkagen, er der uanede muligheder for at tiltrække flere gæster og styrke de nordjyske turismevirksomheder.

”Vi tilbyder en ny bookingplatform, hvor vi laver en målrettet markedsføringsindsats med online og offline annoncering udenfor sommermånederne med udgangspunkt i at fremhæve sæsonevents, guidede ture, museer og attraktioner, gastronomi, koncerter og meget mere. Vores formål er at sætte fokus på at udvide sæsonen og dermed øge erhvervets afsætningsmuligheder gennem direkte salg og øget omsætning. Samtidig er det vigtigt for os, at pengene bliver i lokalområdet, hvor overskuddet kan reinvesteres og komme alle til gavn gennem yderligere markedsføring og events”.

René Zeeberg.

Lanceringen af det nye website markeres med en kæmpe julekalender, hvor der fra den 1. til den 24. december konkurreres om flotte præmier. For at få del i de 24 præmier, der er doneret af Toppen af Danmarks partnere, skal man tilmelde sig via e-mail, og man vil derefter få tilsendt en mail hver dag, der
beskriver præmien og hvordan man kan vinde den.

”Vi vil gerne give gode oplevelser til både gæsterne og Nordjyderne selv, og samtidig sætte fokus på de nye funktioner på websitet, hvor man kan booke oplevelser og ophold. Aktører med bookbare produkter – hoteller, campingpladser og attraktioner – er velkomne til at tage kontakt til os, hvis man ønsker at kunne markedsføre og sælge sit produkt gennem www.toppenafdanmark.dk” fortæller René Zeeberg, der sammen med holdet bag Toppen af Danmark glæder sig til at byde alle velkommen på www.toppenafdanmark.dk.