Destination NORD og Toppen af Danmark indgår samarbejdsaftale med skarpt fokus på at styrke samarbejdet på markedsføring, PR-indsatser, events og turistservice.
Midt i højsæsonen giver Destination NORD og Toppen af Danmark håndslag på at styrke samarbejdet mellem de to turistorganisationer fremadvendt.
I samarbejdsaftalen der løber frem til udgangen af 2024, er der bl.a. fokus på at udnytte hinandens styrker og samarbejde omkring den omfattende Presse- og PR-indsats med et rekordhøjt antal pressebesøg, hvoraf en del har fokus på Skagen. Der etableres også et stærkere samarbejde omkring markedsføring.
Hvor Destination NORD har det overordnede ansvar for markedsføringen af hele destinationen nationalt som internationalt, giver samarbejdet mulighed for at Toppen af Danmark kan koble sig på et mere operationelt niveau:
Foruden samarbejde omkring markedsføringskampagner og håndtering af et stærkt stigende antal PR- og pressebesøg, bl.a. afledt af en ny rute fra Aalborg Lufthavn til New York, vil der også være fokus på events og turistservice.
Aftalen indebærer at der i højere grad laves fælles indhold til digitale kanaler og hjemmesider, så ressourcer og udgifter til forskellige tiltag optimeres.
Toppen af Danmark afholder og markedsfører flere events, som der nu bliver et stærkere samarbejde omkring. Der kan optimeres på ressourcer og skabes fælles tiltag og markedsføring, som styrker vores område og erhverv lokalt: