Det er slut med bare lige at svinge rundt borgerservice. Fremover skal der nemlig bookes tid på forhpnd for at blive betjent hos Fredetikshavn Kommunes Borgerservice.
Kortere ventetid og bedre service er formålet med et nyt tiltag i Frederikshavn Kommunes Borgerservice, hvor man fremover skal bestille tid, inden man møder op i borgerservice, for at få hjælp fra en medarbejder
Fra mandag den 30. maj bliver det obligatorisk at bestille tid i forvejen, hvis du skal have hjælp i Borgerservice i Frederikshavn, Skagen eller Sæby. Det gælder, hvis du f.eks. skal have nyt pas eller kørekort, hjælp til NemID eller MitId, have hjælp til digital selvbetjening, til at skifte læge eller andet, som kræver hjælp fra en medarbejder i Borgerservice.
Ekstraordinær travlhed i Borgerservice i forbindelse med overgangen fra NemID til MitID har givet lange køer i Borgerservice. Samtidig er der vedtaget en lov om, at nye pas ikke længere kan sendes direkte til borgeren, men skal afhentes i Borgerservice.
Flere tiltag er sat i værk for at imødekomme det øgede pres på borgerservice, uden at det har haft tilstrækkelig effekt.
Du kan bestille tid lige her: https://selvbetjening.kubedata.dk/frederikshavn/portal
Hvis du har brug for hjælp til tidsbestilling, kan du kontakte Den digitale Hotline på tlf. 7020 0000.