25 marts, 2024 Nyheder

SkagenBolig fejrer 1 års jubilæum: Vi er stolte!

1. april sidste år åbnede Christian Strøm og Max Olesen dørene op for en ny ejendomsmæglerforretning på Sct. Laurentii Vej 24 i Skagen, og det første år har
gået over al forventning for ejendomsmæglerfirmaet SkagenBolig.

Christian og Max har oplevet stor interesse fra første dag, og det har været såvel fastboende skagboer som deltids-skagboerne, der har taget godt imod den nye uafhængige ejendomsmægler i Skagen.

“Vi er utroligt glade og taknemmelige for den varme modtagelse vi har fået og vi har særligt kunne mærke at de lokale boligejere har sat pris på vores nye måde at drive en ejendomsmæglerforretning på. Det er altid svært at starte op uden “et varelager” men det er gået hurtigt med at få ejendomme til salg – men det vigtigste af alt, har vi formået at hjælpe rigtig mange familier godt videre”

udtaler medindehaver og ejendomsmægler Max Olesen

En moderne tilgang til boligmarkedet

SkagenBolig startede med en vision om at innovere boligmarkedet i Skagen og gå den vej, som andre markeder bevægede sig hen imod.

Fra start ønskede de at gøre brug af deres kompetencer og egenskaber, som Christian og Max selv bragte til bordet.

Deres fokus har været at skille sig ud, ved at skabe salgsmateriale af høj kvalitet og ved at være synlige på online platforme med skræddersyet indhold, både lokalt og online.

“Med min baggrund og erfaring har jeg indset, hvor vigtigt det er at præsentere salgsmateriale, der vækker købernes interesse for de boliger, vi har til salg. Det giver også stor værdi for vores sælgere, da det hjælper med at skabe interesse omkring deres bolig og få mere ud af deres marketingbudget,”

fortæller medejer Christian Strøm og tilføjer:

“En betydelig del af køberne i Skagen er ‘deltids-Skagboere’, der søger boliger online. Derfor er det afgørende, at det
første indtryk er positivt, og at vores markedsføringsmateriale fanger deres opmærksomhed og ikke blot får dem til at scrolle videre. Jeg tror på, at stemning og følelser spiller en central rolle i at vække interesse, derfor lægger vi vægt på at skræddersy vores salgsmateriale til hver enkelt kanal, såsom Facebook og Instagram. Vores mål er at vække nysgerrighed og købelyst hos vores besøgende.”

Christian Strøm

“En af ideerne bag SkagenBolig var at tilbyde individuelle løsninger, hvor vi præsenterer folks boliger på den bedst mulige måde – skræddersyet til hver enkelt bolig, i stedet for at tilbyde mere standardiserede pakkeløsninger. Vi har allerede modtaget mange positive tilbagemeldinger, både på sociale medier og personligt fra folk, der ser det, vi deler online.”

Max Olesen

Salgsmaterialets betydning for salget

Markedsføring spiller en væsentlig rolle i dagens boligsalg, hvor de mange digitale muligheder giver ejendomsmæglere et effektivt værktøj til at præsentere
en ejendom.

Med internettet som en primær kilde, finder kunder i stigende grad interessante boliger selv og foretager færre besøg på ejendomsmæglerkontoret
for at få information om tilgængelige ejendomme.

SkagenBolig understreger vigtigheden af en aktiv indsats inden for digitale muligheder og fremhæver betydningen af en velovervejet strategi for timingen og indholdet af markedsføringsmaterialer i løbet af salgsprocessen.

“En boligs pris lider sjældent godt af lang liggetid. Derfor mener jeg, at det er afgørende, at markedsføringsmaterialet er topkvalitet fra starten, og at der er en klar strategi for, hvordan boligen præsenteres for køberne i løbet af salgsprocessen – ikke kun på første salgsdag hvor den “lægges online”. Ved at analysere data fra vores første år, kan vi for eksempel se, at vi har solgt 65% af de boliger, vi har overtaget fra andre mæglere, og af disse er 60% blevet solgt inden for blot 4 måneder – altså flere med liggetider på over 1 år, som med nyt materiale har kunne sælges på relativt kort tid. Det er vi selv meget tilfredse med”

Max Olesen og Christian Strøm fra SkagenBolig

Vind et ophold for to på Ruths Hotel

For at fejre den gode start, uddeler SkagenBolig et “Gl. Skagens ophold” på Ruths for 2 personer.

Opholdet inkluderer et dobbeltværelse, 2 x 2-retters menu i Ruths Brasserie, morgenbuffet og adgang til faciliteterne i Ruths Wellness.

Du kan finde konkurrencen inde på SkagenBoligs Facebookside eller se nærmere om SkagenBolig på www.skagenbolig.dk