Valentinsdag er lige om hjørnet, og hvad enten du fejrer det eller ej, har du måske altid tænkt over, hvilke signaler du sender på din første date? Første date indledes ofte med en kop kaffe, og det er der en god grund til. Kaffe er perfekt til at bryde isen med, da den bidrager til god stemning, men samtidig afslører den også, hvem vi er. Med afsæt i sine godt 125 års erfaring med kaffe, har italienske Lavazza samlet fem kaffedrikke, som afslører mere om vores personlighed.
Restriktioner har dog sat en midlertidig stopper for mange kaffedates på de hyggelige restauranter og caféer, men når det igen er muligt, så hold øje med, hvilken kaffe din date bestiller.
Skal vi tage en kop kaffe? Sådan lyder det ofte, når vi danskere inviterer hinanden på dates. Og det er der en god grund til. Kaffe har nemlig en evne til at løsne op for stemningen, og med koppen i hånden føler vi os mere tilpas i situationen. Om det gælder første date eller mødet med en gammel ven.
Med mere end 125 års erfaring i branchen, så ved man efterhånden meget om kaffe og mennesker. Kaffe afslører nemlig mere om os, end vi umiddelbart tror. I anledningen af valentinsdag har italienske Lavazza sat romantikken i stævne, og giver deres bud på, hvad en kop kaffe siger om din date. Men husk, at det går begge veje – så vær opmærksom på, hvilket signal din kaffe sender!
Espresso er den klassiske italienske kaffeoplevelse, der harmonerer i både smag og aroma. Hvis man bestiller den kraftige espresso, vidner det om en stærk karakter – også når det gælder kærlighed.
Macchiato er en friskbrygget espresso med mælk, der tilføjes for at bryde intensiteten i kaffen. Overført til kærlighedens verden vidner det om en person, som gerne vil kontrollere situationen og begrænse risikoen for at blive såret. Hvis din date bestiller macchiato, kan han eller hun have paraderne oppe, så vær imødekommende og vis tillid.
Cappuccino er en cremet og luftig kaffeoplevelse, som ikke går på kompromis med hverken aroma eller varme. Hvis din date bestiller cappuccino, afspejler det lidenskab med et behov for at have en smule rationalitet og nærvær i tilværelsen.
Americano er en større kop kaffe end en espresso og nydes i længere tid. En Americano giver samme omsluttende og varme oplevelse som en kæreste – især på kolde morgener. Bestiller din date denne kaffetype, er vedkommende et kærligt match.
Decaf er kaffe uden koffein, og hvis din date bestiller decaf, så er det et tegn på, at vedkommende ikke har brug for ekstra støtte, men stadig har en lidenskabelig tilgang til kærligheden.
Om LavazzaLavazza er grundlagt i 1895 i Torino og er ejet af Lavazza-familien gennem fire generationer. Virksomheden er en af verdens største kaffeproducenter, og med hjælp fra datterselskaber og distributører, når Lavazza ud til mere end 140 lande, mens 70 procent af indtægterne kommer fra markeder uden for Italien. Lavazza har over 4.000 ansatte og havde en omsætning på 2,2 milliarder euro i 2019.Lavazza er ifølge Reputation Institute blandt verdens 100 mest anerkendte mærker og ligger nr. 9, når det kommer til Corporate Responsibility i Global CR RepTrak 2019. Lavazza indtager dermed toppladsen inden for føde- og drikkevarer og som den førende italienske virksomhed. Lavazza opfandt kaffeblend-konceptet, der dækker over kunsten at kombinere forskellige kaffesorter fra forskellige geografiske områder, og dette er fortsat en karakteristisk detalje ved de fleste produkter. Virksomheden har mere end 30 års erfaring med produktion og salg af portionskaffesystemer og -produkter. Det var den første italienske virksomhed, der kunne tilbyde espresso-kapselløsninger, og Lavazza har produkter til alle segmenter: til hjemmet, away-from-home og til kontorer – altid med fokus på innovation i form af produkter og teknologi.Som et led i den strategiske internationalisering, har Lavazza øget opmærksomheden omkring brandet igennem vigtige partnerskaber som fx Grand Slam-tennisturneringer i sportens verden og inden for kunst og kultur med anerkendte museer som New Yorks Guggenheim Museum, Hermitage State Museum i Skt. Petersborg og Melbourne’s National Gallery of Victoria.Lavazza-koncernen består af franske Carte Noire og ESP (2016 og 2017), danske Merrild (2015), canadiske Kicking Horse Coffee (2017), italienske Nims (2017) samt australske Blue Pod Coffee (2018). Efter et opkøb i slutningen af 2018 blev Lavazza Professional Business Unit dannet og består i dag blandt andet af førende Office Coffee Sector (OCS) brands som Flavia og Klix. |